Menedżer Sportu 2.0 – poznaj prowadzących

Już 20 listopada odbędzie się pierwszy zjazd w ramach nowego kierunku studiów – Menedżer Sportu 2.0, które mamy przyjemność współtworzyć z Wyższą Szkołą Sportu we Wrocławiu. 
  
Program studiów zakłada 8 modułów, które poprowadzą m.in. członkowie zarządu Stowarzyszenia SBP.
- Przywództwo w sporcie
 

opiekun merytoryczny studiów – dr Łukasz Panfil
- Współzałożyciel i Rektor Wyższej Szkoły Sportu we Wrocławiu. Wprowadził nowy system studiów zaprojektowanych dla ludzi sportu, które ukończyło do tej pory ponad 600 osób.
 - Założyciel platformy e-learningowej wGrze.pl dla trenerów i rodziców oraz platformy sportowo-edukacyjnej SportowyWojownik.pl dla dzieci i młodzieży.
 - Napisał książkę “Sportowy Wojownik”, z której skorzystało do tej pory ponad 10.000 dzieci.
 - Zorganizował ponad 100 webinarów, które zgromadziły ponad 4.000 trenerów.
 - Stworzył bloga “Rozwój Sportowego Wojownika” dla rodziców, którego obserwuje 28.000 rodziców.
 
2. Kreowanie marki sportowej
  

Tomasz Koprowski
- Pracownik klubu wielokrotnego Mistrza Polski PLPS – Skra Bełchatów
 - Członek Wydziału Strategii Polskiego Związku Piłki Siatkowej.
 - Pracownik Prezydium Łódzkiego Związku Piłki Siatkowej, Departament Marketingu.
 - Wielokrotny prelegent oraz ekspert brał udział w konferencji takich jak: Dni Marketingu Sportowego, Dni Biznesu w Sporcie, Sportworking,
 - Wykładowca Podyplomowych Studiów Marketingu Sportu oraz Zarządzania w Sporcie na SGH, Podyplomowych Studiach Managera Sportu na Uniwersytecie Jagielońskim, WSZiA w Opolu.
 - Członek Zarządu Stowarzyszenia Sport Biznes Polska,
 - Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu marketingu sportowego, sponsoringu oraz organizacji wydarzeń sportowych.
 - Doradca dla organizacji oraz przedsiębiorstw funkcjonujących w świecie sportu oraz biznesu.
 
3. Projekty sponsoringowe – planowanie, aktywacja,  ewaluacja
  

Aleksandra Marciniak
- Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa na UW i Podyplomowego Studium Marketingu Sportu w SGH,
 - Pracowała jako dziennikarka sportowa m.in. w Dziale Prasowym CANAL+, a później w agencji marketingu sportowego Polish Sport Promotion.
 - Pracowała jako dyrektor zarządzający w Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group)
 - Przeprowadziła wiele efektywnych kampanii dla marek sponsorujących sport, jak choćby Coca-Cola, adidas czy Castrol.
 - Wraz z zespołem otrzymała Srebrne Effie za projekt realizowany dla Malo Clinic.
 - Współpracowała z takimi markami jak Kia, Hyundai, Reebok, Polpharma, Velux czy BP.
 - Od 2021 pełni funkcję Head of Sales and Partnerships w Polskiej Lidze Esportowej, odpowiadając za wszystkie partnerstwa i umowy sponsoringowe organizacji.
 - Prowadzi szkolenia z organizacji i promocji eventów sportowych, występuje na licznych konferencjach.
 - Od 2020 jest współzałożycielem i członkiem zarządu Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.
 
4. Zarządzanie instytucją sportową – zajęcia w tym temacie poprowadzi opiekun merytoryczny studiów dr Wojciech Biliński wraz z dr Marcinem Karwińskim

dr Marcin Karwiński
- Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie, dr nauk o zarządzaniu,
 - Adiunkt w Katedrze Zarządzania Kapitałem Ludzkim Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz wykładowca Wyższej Szkoły Sportu,
 - Współpracował z MKS Cracovia SA. i KS Cracovia, w roku 100-lecia Klubu zasiadając w zarządzie tego ostatniego podmiotu,
 - Jest akredytowanym tutorem, a także posiada bogate doświadczenie w zakresie zdalnych i hybrydowych metod nauczania.
 

dr Wojciech Biliński – opiekun merytoryczny studiów
- Dyrektor Departamentu Sportu i Infrastruktury Sportowej w Urzędzie Marszałkowskim woj. Dolnośląskiego.
 - Inicjator i koordynator szeregu programów wojewódzkich i ogólnopolskich z zakresu sportu powszechnego, sportu dzieci i młodzieży, infrastruktury sportowej finansowanej ze środków publicznych (między innymi – FRKF).
 - Konsultant dla organizacji sportowych oraz instytucji inwestujących w sport. Posiada bogate doświadczenie w tworzeniu strategii i analiz, badań w obszarze kultury fizycznej.
 - Absolwent studiów podyplomowych: „Szkoła Biznesu – politechnika Wrocławska/Central Connecticut State University; Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu – „Nowoczesne Zarządzanie Instytucją”; MBA – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Krakowska Szkoła Biznesu.
 - W latach 2004-2009 zatrudniony w Wałbrzyskiej Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości na stanowisku Dziekana Wydziału Nauk Społecznych i Zdrowia. Ponad 15 lat pracy jako Adiunkt w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.
 - W 2012 roku członek komitetu organizacyjnego Euro 2012.
 - Członek Zarządu Stowarzyszenia Sport Biznes Polska – Przewodniczący.
 
5. Marketing w sporcie + media społecznościowe. Rola danych, badań i analiz w marketingu sportowym – moduł prowadzony przez Seweryna Plotana i Tomasza Koprowskiego

Seweryn Plotan
- Specjalista w badaniach i analizach marketingowych oraz doradztwie na rynku praw sponsoringowych.
 - Współpracował zarówno z największymi firmami prowadzącymi działalność sponsoringów w Polsce, jak i z właścicielami praw sponsoringowych, doradzając przy transakcjach, których łączna wartość rokrocznie przekracza 100 mln zł.
 - Współpracownik i kierownik projektów z m.in. Amica, Enea, Energa, GLS, Grupa Azoty, KGHM, Krajowa Spółka Cukrowa, Lotos, PGE, PGNiG, Suzuki, T-Mobile, Tarczyński, Totalizator Sportowy, jak również Polski Komitet Olimpijski, PKO Ekstraklasa, Polski Związek i Polska Liga Koszykówki, Związek Piłki Ręcznej w Polsce, Superliga, Polska Liga Siatkówki, PGE Skra Bełchatów, Legia Warszawa, Stadion Śląski w Chorzowie, czy Stadion PGE Narodowy w Warszawie.
 - Prowadził ewaluację ważnych międzynarodowych wydarzeń, takich jak Mistrzostwa Świata w Siatkówce 2014, Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej 2016 czy The World Games 2017.
 

Tomasz Koprowski
- Pracownik klubu wielokrotnego Mistrza Polski PLPS – Skra Bełchatów
 - Członek Wydziału Strategii Polskiego Związku Piłki Siatkowej.
 - Pracownik Prezydium Łódzkiego Związku Piłki Siatkowej, Departament Marketingu.
 - Wielokrotny prelegent oraz ekspert brał udział w konferencji takich jak: Dni Marketingu Sportowego, Dni Biznesu w Sporcie, Sportworking,
 - Wykładowca Podyplomowych Studiów Marketingu Sportu oraz Zarządzania w Sporcie na SGH, Podyplomowych Studiach Managera Sportu na Uniwersytecie Jagielońskim, WSZiA w Opolu.
 - Członek Zarządu Stowarzyszenia Sport Biznes Polska,
 - Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu marketingu sportowego, sponsoringu oraz organizacji wydarzeń sportowych.
 - Doradca dla organizacji oraz przedsiębiorstw funkcjonujących w świecie sportu oraz biznesu.
 
6. Uwarunkowania prawne rozwoju i finansowania sportu 
  

Grzegorz Pytlarz
- Radca prawny z doświadczeniem w administracji publicznej,
 - Specjalizuje się w samorządowym prawie administracyjnym, ochronie danych osobowych, zamówieniach publicznych,
 - Członek rad nadzorczych spółek publicznych i prywatnych,
 - We wcześniejszym życiu absolwent Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu i były sportowiec,
 - Obecnie sportowiec-amator. Prywatnie mąż, ojciec, maratończyk, miłośnik współczesnej polskiej literatury.
 
7. Zarządzanie eventami sportowymi – moduł ten poprowadzą Krzysztof Kropielnicki i Karol Lejman
  

Krzysztof Kropielnicki
- Konsultant dla agencji, organizacji sportowych oraz firm inwestujących w sport.
 - Posiada bogate międzynarodowe doświadczenie w tworzeniu strategii i analiz biznesowych w obszarze praw medialnych, marketingu, sponsoringu oraz wydarzeń sportowych. Pomaga klientom w wykorzystywaniu danych i informacji rynkowych do realizacji celów biznesowych.
 - Współpracuje z brytyjską agencją Quantum Consultancy, odpowiadając za rozwój narzędzi badawczych oraz prowadzenie projektów konsultingowych.
 - W latach 2011-2020 zatrudniony w uznanej londyńskiej firmie Sportcal, gdzie kierował zespołem badawczym.
 - Zrealizował kilkadziesiąt projektów dla organizacji sportowych (w tym America’s Cup, Canadian Football League, Czeskiego Komitetu Olimpijskiego, La Liga oraz międzynarodowych federacji sportowych – m.in. badmintona, jeździectwa, lekkiej atletyki i piłki siatkowej), sponsorów (BNP Paribas), miast (Edmonton, Lahti, Londyn, Tampere) oraz agencji marketingowych (Infront, MediaCom).
 - Były dyrektor zarządzający czołowej polskiej agencji marketingu sportowego Sportwin,
 - Członek Zarządu Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.
 - Był członkiem jury Europejskich Nagród Sponsoringu (ESA Excellence Awards) oraz zasiada w kapitule Nagród Biznesu Sportowego.
 - Należy do grupy networkingowej APEC Sports Policy Network prowadzonej przez Ministerstwo Edukacji Tajwanu, której celem jest promocja roli sportu w pobudzaniu rozwoju gospodarczego i społecznego.
 

Karol Lejman
- Od 2008 roku współwłaściciel i Prezes Zarządu One Sport – agencji marketingu sportowego, organizatora i promotora imprez sportowych.
 - Odpowiedzialny za planowanie strategiczne, koordynację procesów organizacyjnych oraz projekty sponsoringowe z największymi firmami w Polsce. Współpracuje z Polskim Związkiem Motorowym oraz koordynuje projekty sponsoringowe.
 - Na podstawie podpisanych umów promotorskich z federacjami FIM oraz FIM Europe, firma posiada pełne prawa do organizacji cyklu Indywidualnych Mistrzostw Europy (Speedway Euro Championship) – których finałowe rundy w 2018 i 2019 roku zorganizowane zostały na Stadionie Śląskim w Chorzowie – oraz Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów. Za organizację cyklu SEC, w 2020 roku One Sport otrzymał Nagrodę Biznesu Sportowego – DEMES w kategorii “Event Marketing”.
 - W latach 2018-2020 wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej na kierunku „Zarządzanie w Sporcie”.
 - Członek komisji rewizyjnej Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.
 
8. Finansowanie sportu – moduł prowadzony przez Michała Gradzika i dr Wojciecha Bilińskiego
  

Michał Gradzik
- Partner Zarządzający w Grupie Komunikacja +, którą tworzy 8 wyspecjalizowanych zespołów zapewniających doradztwo w każdym obszarze komunikacji.
 - Na co dzień wykorzystując kompetencje spółek, pomaga firmom osiągać cele biznesowe na każdym etapie ich rozwoju.
 - Współpracuje zarówno z największymi firmami prowadzącymi działalność sponsoringową w Polsce, jak i z właścicielami praw sponsoringowych, doradzając przy transakcjach, których łączna wartość przekroczyła 100 mln zł.
 

dr Wojciech Biliński
- Dyrektor Departamentu Sportu i Infrastruktury Sportowej w Urzędzie Marszałkowskim woj. Dolnośląskiego.
 - Inicjator i koordynator szeregu programów wojewódzkich i ogólnopolskich z zakresu sportu powszechnego, sportu dzieci i młodzieży, infrastruktury sportowej finansowanej ze środków publicznych (między innymi – FRKF).
 - Konsultant dla organizacji sportowych oraz instytucji inwestujących w sport. Posiada bogate doświadczenie w tworzeniu strategii i analiz, badań w obszarze kultury fizycznej.
 - Absolwent studiów podyplomowych: „Szkoła Biznesu – politechnika Wrocławska/Central Connecticut State University; Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu – „Nowoczesne Zarządzanie Instytucją”; MBA – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Krakowska Szkoła Biznesu.
 - W latach 2004-2009 zatrudniony w Wałbrzyskiej Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości na stanowisku Dziekana Wydziału Nauk Społecznych i Zdrowia. Ponad 15 lat pracy jako Adiunkt w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.
 - W 2012 roku członek komitetu organizacyjnego Euro 2012.
 - Członek Zarządu Stowarzyszenia Sport Biznes Polska – Przewodniczący.
 
                                


