Empik Bilety rozszerza działalność o segment sportowy. To pierwsze omnikanałowe rozwiązanie w branży


Parkiety już nie tylko taneczne, a stadiony nie tylko w kontekście koncertów – usługa Empik Bilety wkracza w nowy segment. Marka stawia sobie za cel dostarczenie nowej jakości w obsłudze biletowej polskiego sportu, wykorzystując siłę omnikanałowego ekosystemu Grupy Empik.
Empik Bilety to jeden z liderów polskiego rynku bileterii, w ramach ekosystemu Grupy Empik docierający do ponad 10 milionów użytkowników rocznie. We współpracy z gronem ponad 600 aktywnie sprzedających organizatorów oferuje bilety na ponad 5000 wydarzeń przez cały rok.
Teraz stawia na jeszcze szybszy rozwój i rozszerza obszar swojej działalności o nowe segmenty – sportu, rekreacji i rozrywki rodzinnej. W ten sposób Empik zaoferuje branży sportowej pierwsze prawdziwie omnikanałowe rozwiązanie biletowe w ramach ekosytemu całej Grupy, zapewniając klientom jeszcze większą wygodę i swobodę wyboru. Bilety na widowiska sportowe czy wejściówki do ośrodków rekreacyjnych zakupią oni zarówno na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej, jak i stacjonarnie w ponad 350 salonach Empik w całej Polsce lub w kasie obiektu. Na tym jednak nie koniec. Wychodząc naprzeciw potrzebom klubów i organizacji sportowych, Empik Bilety pomaga im budować własne bazy kibiców – tworzone zgodne z regulacjami RODO – dzięki którym mogą lepiej wykorzystywać swój potencjał biznesowy.
– Wchodząc do segmentu sportowego jako Empik Bilety, czerpiemy z doświadczeń w zakresie promocji i sprzedaży eventów muzycznych i kulturalnych. Wspieramy też naszych partnerów we wzmacnianiu ich własnych brandów, co przełoży się na inne strumienie przychodów – tłumaczy Tomasz Kowalski, Head of Business Development Empik Bilety.
Skalowalne rozwiązania dla biznesu każdej wielkości
Empik Bilety ma już na koncie pierwsze współprace w nowym obszarze. Do grona Partnerów dołączyli już m.in.: Stowarzyszenie Sport Biznes Polska, klub Orlen Basket Ligi – Dziki Warszawa, KKS Polonia Warszawa i SKS Starogard Gdański Kociewskie Diabły z Pekao S.A. 1. Ligi Mężczyzn oraz Warsaw Polo Club. W nowym sezonie powiększy się ono o kilka kolejnych drużyn.
– Po dołączeniu Dzików Warszawa do Empik Bilety odczułem bardzo pozytywną zmianę, dotyczącą zarówno części technologicznej, jak i biznesowej sprzedaży karnetów i biletów. Obecnie pracujemy już wspólnie nad poszerzeniem ścieżki zakupowej o sprzedaż gadżetów. System jest niezwykle prosty i intuicyjny oraz – co ważne – w pełni dostosowany do specyfiki wydarzeń sportowych. Nie miałem żadnych wątpliwości na temat przedłużania umowy na kolejny sezon. Widzę w Empik Bilety zaangażowanie i chęć pomocy w budowaniu naszej kibicowskiej społeczności – podkreśla Michał Szolc, prezes zarządu Dzików Warszawa.
Choć dla Empik Bilety jest to debiut w branży widowisk sportowych, nie są to pierwsze kroki Grupy Empik związane z szerzej rozumianymi aktywnościami fizycznymi. Wykorzystując system Going. Places, spółka od lat obsługuje bowiem activity bary (Zagrywki) czy parki trampolin (Hangar 646, Saltos, Jumpcity).
Dużą wartością dla partnerów jest z pewnością możliwość sprzedaży pod znaną, zaufaną marką i dotarcie do milionów klientów dzięki omnikanałowemu modelowi sprzedaży. Ponadto, Empik Bilety zapewnia rozwiązania technologiczne, które skutecznie wspierają organizatorów wydarzeń każdego typu i wielkości. Mowa tu m.in. o intuicyjnej kontroli dostępu poprzez dedykowane skanery lub aplikację na dowolny smartfon, możliwość sprzedaży karnetów na więcej niż jeden obiekt, czy uwolnienia miejsca z karnetu na dany mecz tak, aby mógł trafić do ponownej sprzedaży. Wszystko to pozwala odciążyć partnera – w tym przypadku klub sportowy – w pracy operacyjnej, jednocześnie oferując dodatkowe możliwości biznesowe.
– Jako Empik Bilety jesteśmy elementem łańcucha tworzącego niezapomniane przeżycia, niezależnie, czy współpracujemy z naszymi klientami przy wydarzeniach muzycznych, kulturalnych, czy sportowych. Zdajemy sobie sprawę, jak istotna przy kreowaniu tych pozytywnych wrażeń jest skuteczna technologia, pozwalająca zarówno zarządzać wypełnieniem danego obiektu po stronie organizatora, jak i zapewniająca płynne, pozytywne doświadczenie po stronie uczestników wydarzeń – podkreśla Kowalski, po prawie dwóch dekadach doświadczenia w branży eventowej, w tym ponad 4 latach zarządzania stadionem PGE Arena Gdańsk (Stadion Energa Gdańsk).
Eventowa jesień
Kalendarz wydarzeń Empik Bilety na sezon jesienny obejmuje oczywiście nie tylko mecze i rozgrywki. Trwa sprzedaż biletów także na trasy koncertowe jednych z najważniejszych raperów w kraju, takich jak Oki czy Sobel czy występy artystów i artystek zagranicznych, m.in Cat Power, Crystal Fighters czy Dream Theater. W stale poszerzającej się ofercie znajdują się też bilety na kabarety, stand up czy targi.